niedziela, 28 lutego 2010

babeczkowo znowu.....

W poszukiwaniu przepisu na muffinki z czekoladą, natrafiłam na blog Kingi i jej przepis.
Oczywiście babeczki zrobiłam. Przepis delikatnie zmodyfikowałam. Nie dodałam owoców, zwiększyłam ilość czekolady (dałam bakaliową z orzechami) i ciasto delikatnie skropiłam olejkiem pomarańczowym.
Babeczki wyszły pyszne :) więc zdjęcie wstawiam, przepis po zmianach również :)

MUFFINKI z czekoladą


Skladniki:

suche:

2 szklanki maki
pół szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

90g czekolady z bakaliami
(rozdrobnionej - ja używam do tego noża)

mokre:

1 i 1/4 szkl. mleka
pół kostki rozpuszczonej margaryny
2 jajka
olejek pomarańczowy

* Suche składniki łączymy ze sobą, w osobnej misce mieszamy składniki mokre. Mokre wlewamy do suchych i krótko mieszamy (aby tylko składniki się połączyły) Konsystencja ciasta powinna być jak gęsta śmietana. Pieczemy ok 25min w 200 stopniach.






2 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają i smakują pewnie wyśmienicie! mam pytanie: czy oprócz papilotek stosujesz jeszcze foremki? Może wreszcie odważę się na szaleństwo mufinkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak . papilotki wsadzam do silikonowej foremki na muffinki. Kiedyś robiłam bez niej, ale babeczki nie wyglądały tak ładnie :)

    OdpowiedzUsuń