piątek, 1 stycznia 2010

Nalewka '44 ' ;)

Polecam wszystkim tą naleweczkę, bo jest świetna. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość
...........bo najlepsza jest po ok. pół roku od zlania do butelki.
Dla chętnych podaję przepis:


Nalewka '44'

duża pomarańcza
44 ziarenka kawy
44 kostki (łyżeczki) cukru
1/2 l wódki
kawałe cynamonu

* Pomarańczę umyć. W skórkę powtykać ziarenka kawy. Włożyć do słoika razem z cynamonem, zasypać cukrem (ja dodałam kilka szt. cukru kandyzowanego) i zalać wódką. Słoik zamknąć i odstawić na 44 dni, co jakiś czas potrząsając. Słoik przykryć serwetką, lub trzymać w zaciemnionym miejscu. Po 44 dniach pomarańczę wyjąć, odcisnąć a likier przelać do butelki. Najlepszy po kilku miesiącach. Myślę, że można by było jeszcze do smaku dodać kilka sztuk goździków.

Przepis znaleziony w internecie, wystarczy w google wpisać nalewka 44 :)

a oczekiwanie na ten słodki trunek można sobie umilić własnoręcznie zrobionymi ciasteczkami :)


dla chętnych przepis TUTAJ

5 komentarzy:

  1. A może spróbuję taką zrobić ... lubię naleweczki robić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super naleweczka 44 :) uważę sobie taką, a co :)
    Pozdrawiam noworocznie i dziękuję za odwiedzinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja już zrobiłam ... tylko bez cynamonu bo ... zapomniałam .... nalewka jest naprawdę świetna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ją robiłam 3 lata temu. Jest świetna !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie robiłam. Chyba znowu się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń