niedziela, 16 maja 2010

intensywnie ślubnie i ........tiramiu

Tym razem jedna ślubna karteluszka w moich ulubionych intensywnych kolorkach. Niebawem będą kolejne i jeszcze jedna komunijna. Są już prawie skończone.



Środki kwiatków na wkładce kopertówki wypełnione są aksamitem w proszku, kupionym w sklep.scrap.com.pl


Jeszcze się pochwalę szklanymi kamykami własnej produkcji. Naprawdę efekt jest świetny. :)
Kamyki również będą dekoracją kartek :)




....................................... jeżeli chodzi o kucharzenie, to ostatnio trochę zaniedbałam tą dziedzinę.
Postanowiłam więc ponownie spróbować coś nowego. Padło na tiramisu. Przepis pochodzi z gazetki biedronkowej. Polecam bo deser jest pyszny i szybki wykonaniu:



Tiramisu z biedronki ;)


0,5 kg serka mascarpone
3 jajka
1 paczka podłużnych biszkoptów
szklanka naparu z kawy
likier kawowy (lub wódka z aromatem amaretto, ew. rumowym)
0,5 szkl. cukru (do smaku)
kakao do posypania

żółtka ucieramy z cukrem do białości. Dodajemy serek i dalej ucieramy. Potem likier i na końcu pianę z białek. Mieszamy delikatnie.
Biszkopty maczamy w kawie i wykładamy do podłużnego naczynia. Na to połowę masy, potem znowu maczane biszkopty i znowu masa. Całość posypujemy kakao (ja zmieszałam rozpuszczalne z prawdziwym)
Deser kaloryczny bardzo ale przepyszny i od czasu do czasu warto się skusić :)

1 komentarz:

  1. Super kartki!
    Ja Tiramisu robie identycznie, dostałam przepis od znajomej Włoszki.

    OdpowiedzUsuń