niedziela, 7 października 2012

Ozdobiłam sobie chlebaczek......

.... tak za mną już chodziło, że stary już nie wygląda i przydał by się nowy, Chciałam, aby był również ozdobą kuchni, no i mam :) kupiłam 'surowy' drewniany i ozdobiłam . Podoba mi się efekt :)





a ciasto jesienne upiekłam również :) Proszę bardzo:




Polecam bo jest pyszne. Prawdziwie jesienne:

JESIENNE CIASTO Z GRUSZKAMI, CZEKOLADĄ I ORZECHAMI


2 szklanki mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
1 niepełna szklanka  cukru
250g margaryny
tabliczka czekolady
orzechy włoskie

4 gruszki
Sok z cytryny
dżem brzoskwiniowy

Margarynę ucieramy z cukrem, wbijamy po jednym jajku wciąż ucierając, na koniec dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Czekoladę i orzechy  siekamy i dodajemy do ciasta lekko mieszając.
Gruszki obieramy, dzielimy na połówki, usuwamy gniazda nasienne i lekko nacinamy.
Owoce układamy na cieście, skrapiamy sokiem z cytryny.
Pieczemy 40-50  minut w 180'.
Gruszki smarujemy dżemem a całe ciasto można oprószyć cukrem pudrem .

Przepis znalazłam TUTAJ . Trochę zmodyfikowałam dodając orzechy, zwiększając nieco ilość proszku do pieczenia i smarując gruszki dżemem :)
SMACZNEGO!!!!!!!!!!!!


5 komentarzy:

  1. Fajny, delikatny chlebaczek i smakowite ciacho. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam taki chlebak i rozważam jego zdekupażowanie, ale jeszcze się nie odważyłam, natomiast Twój wygląda pięknie, na pewno cudnie zdobi kuchnię! A przepis na ciasto notuję i na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi ciasto z gruszkami po głowie chodzi od dawna :)) Dziękuje za przepis :)
    Chlebak wyszedł cudny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebak wyszedł wspaniale a ciasto - ech narobiłaś mi takiego apetytu, że nie zasnę - same ulubione produkty - gruchy, orzechy, wypróbuję w weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie tu u ciebie, piekne rzeczy robisz i do tego te przepisy:)) Super blog!!!

    OdpowiedzUsuń